ГоловнаВибранеНаписати листа
 
  ГОЛОВНІ НОВИНИ  
головна новини

19 квітня 2016
Представника Союзу ювелірів України включено до робочої групи Верховної Ради з напрацювання законопроектів у сфері видобутку бурштину. Відбулося перше установче засідання.

19 квітня президент Союзу ювелірів України Дмитро Видолоб взяв участь у першому установчому засіданні робочої групи Верховної Ради України з напрацювання законопроектів щодо видобутку бурштину під головуванням Першого заступника голови парламенту Ірини Геращенко. У заході взяли участь представники всіх політичних фракцій і груп, комітетів ВР з питань екологічної політики і правової політики та правосуддя, Мінекології, Держгеології та МВС.

Були обговорені питання необхідності узаконити видобуток і виробництво бурштину та дати десяткам тисяч «копачів», які живуть з цього, легальний статус. При цьому потрібно унеможливити використання методів його видобутку, які знищують навколишнє природне середовище. Представники МВС та Мінекології наполягали на посиленні відповідальності за незаконний видобуток, введення в обіг та контрабанду бурштину.

Представники авторського колективу законопроекту №1351-1 «Про видобування та реалізацію бурштину», прийнятого у першому читанні, пропонували терміново виносити його на розгляд у другому читанні, адже є позитивне рішення профільного комітету ВР. Проте, Головне юридичне управління подало свої зауваження з пропозицією ретельно доопрацювати законопроект. Ряд експертів вбачають у законопроекті корупційні ризики.

Дмитро Видолоб також поставив ряд проблемних питань. Нинішня штучна монополія на продаж бурштину на внутрішньому ринку робить неможливим легальне його придбання виготовлювачами ювелірної продукції. Легалізація видобутку бурштину приватними «копачами» без створення можливостей для законного продажу, у тому числі на експорт, буде нікчемною, і незаконний видобуток, обіг та контрабанда процвітатимуть і надалі.

Автори законопроекту №1351-1 пропонують допустити продаж бурштину ВИКЛЮЧНО через бурштинову біржу. Але це не вписується в діюче українське законодавство, згідно з яким видобуте з надр дорогоцінне каміння в розсортованому вигляді при продажу суб’єктами їх видобування і виробництва першочергово пропонуються Національному банку України та центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного пробірного контролю (Мінфіну) – абз. 2 ч. 4 ст. 4 Закону України від 18.11.1997 р. №637/97-ВР «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними».

Таким чином, бурштинова біржа з виключними повноваженнями буде не більше, ніж прокладкою між надрокористувачами, старателями та Нацбанком або Мінфіном, яка зніматиме свою маржу.

А чому самі легалізовані «копачі» не повинні мати права напряму пропонувати видобутий бурштин визначеним державним органам?

Продаж бурштину через біржу можливий лише у випадках, коли Нацбанк і Мінфін відмовляються від закупівлі видобутого бурштину. Але у таких випадках суб`єкти видобутку мають право самостійно продавати бурштин будь-яким покупцям, у тому числі експортувати видобуте. Нащо тоді бурштинова біржа?

Логіка, якою ми маємо слідувати, проста.

1. Бурштин – це єдине дорогоцінне каміння, яке фактично видобувається в Україні. За визначеною законом класифікацією бурштин є дорогоцінним камінням органогенного утворення. На операції з ним поширюється дія Закону України «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними».

До речі, запропоноване в законопроекті №1351-1 нове визначення бурштину, як корисної копалини, викопної смоли із вмістом сукцинатної кислоти 3-9 відсотків, придатної для використання в ювелірній, хімічній, фармацевтичній та інших галузях промисловості, не відповідає здоровому глузду. Так можна й алмаз описати не як дорогоцінне каміння першого порядку, а як кубічну алотропну форму вуглецю.

2. Легалізувати та створити систему державного регулювання видобутку бурштину приватними старателями необхідно саме зараз, інакше ніякі Нацгвардія та Нацполіція не допоможуть.

3. Згідно зі ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Видобутий бурштин при продажу першочергово пропонується Національному банку України та центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного пробірного контролю (Мінфіну). De facto це буде Державне сховище дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння Міністерства фінансів України. Скарбниця НБУ не буде зацікавлена у закупівлі бурштину.

У разі відмови Мінфіну від закупівлі видобутого бурштину, яка оформляється листом (досвід подібних листів-відмов наявний у взаємовідносинах Державної скарбниці НБУ з ломбардами), суб`єкти видобутку мають право самостійно продавати його будь-яким покупцям, а також експортувати його.

Створювати бурштинову біржу та наділяти її виключними повноваженнями недоцільно.

4. Проводити атестацію бурштину може Державний гемологічний центр Міністерства фінансів України – єдина державна структура, уповноважена законом проводити незалежну експертизу дорогоцінного каміння. Принаймні, це не дозволить вивозити з України бурштин за заниженими цінами, ховаючи реальний прибуток в офшорах, або навпаки – за завищеними цінами з метою безпідставного відшкодування ПДВ.

5. Державний фонд дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, представлений Міністерством фінансів України (Державним сховищем дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння МФУ) має право скуповувати видобутий бурштин та здійснювати його продаж як на внутрішньому ринку, так і за кордоном, у тому числі на світових біржах. Держава може стати великим гравцем на світовому ринку бурштину.

6. Конфіскований бурштин, про обсяги вилучення якого йдеться у ледь не щоденних повідомленнях ЗМІ, теж має зберігатися у Держсховищі Мінфіну до прийняття рішення щодо його зарахування до Держфонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння. (До речі, цікаво, а де насправді цей дорогоцінний конфіскат зберігається зараз ?..)

На наступному засіданні парламентської робочої групи буде заслухана позиція Мінфіну щодо піднятих питань.




    

Перерахувати кошти до Союзу ювелірів України






Професійна фотозйомка ювелірних виробів

  Опитування  


  Події в Україні та світі  


  АРХIВ НОВИН  

2017

лютий березень квітень жовтень
2016

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень
2015

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2014

січень березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2013

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2012

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2011

січень березень квітень травень серпень вересень жовтень листопад грудень
2010

січень лютий березень травень червень липень вересень жовтень листопад грудень
2009

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень листопад грудень
2008

січень квітень травень липень серпень жовтень листопад грудень
Новини Союзу Ювелірів України у форматі RSS Українською мовою Новости Союза Ювелиров Украины в формате RSS на русском языке


© 2008-2012 www.juvelir.org.ua
created by ZAP