ГоловнаВибранеНаписати листа
 
  ГОЛОВНІ НОВИНИ  
головна новини

26 травня 2016
Союз ювелірів України не підтримує посилення відповідальності за правопорушення у сфері обігу ювелірних виробів.

На засіданні парламентської робочої групи з напрацювання пропозицій щодо врегулювання видобутку бурштину 19 травня 2016 р. президент Союзу ювелірів України Дмитро Видолоб у своєму виступі вигоосив зауваження до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення відповідальності за незаконне видобування та введення в обіг бурштину та виробів з його використанням)» (реєстр. №4462 від 18.04.2016 р.) - http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=58777.

Законопроект є доцільним та адекватним тільки в частині посилення кримінальної та адміністративної відповідальності за незаконний видобуток бурштину-сирцю, введення його у комерційний обіг, транспортування, демонстрування, пропонування до продажу. Проте, зазначений проект його доцільно розглядати тільки після прийняття та введення у дію закону щодо легалізації видобутку бурштину.

Водночас, не можуть бути підтримані норми, якими посилюється адміністративний тиск на легальний ювелірний бізнес, насамперед – на суб`єктів малого підприємництва, які становлять переважну більшість учасників ювелірного ринку, а також збільшується податкове навантаження за рахунок поширення збору на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з ювелірних виробів на сферу оптової та роздрібної торгівлі ними за ставкою 10% їх вартості.

Зокрема, законопроектом пропонується за відсутність документів, що підтверджують походження виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, за торгівлю на території України ювелірними виробами без відбитків державного пробірного клейма або з відбитками підробленого пробірного клейма встановити адміністративну відповідальність у вигляді штрафів та конфіскації зазначених цінностей. Повноваження щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення пропонується покласти на Національну поліцію.

Проте, переважна більшість легальних учасників ювелірного ринку – фізичні особи-підприємці, які застосовують спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку ІІІ групи за ставкою 5% доходу (виручки), мають право не вести облік товарних запасів у місцях зберігання та/або реалізації товарів відповідно до Закону України від 01.07.2015 р. №569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій», таким чином мають права не мати на товари, що знаходяться в обігу, первинних прибуткових документів, які підтверджують передачу товарів від постачальника. Крім того, порядок ведення обліку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 06.04.1998 р. №84, був скасований з 24.07.2015 р. відповідно до наказу Мінфіну від 22.06.2015 р. №587.

У разі прийняття законопроекту в запропонованій редакції органи Національної поліції матимуть право у добросовісних покупців – фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку вилучати та передавати до суду матеріали щодо конфіскації ювелірних виробів без наявних супровідних документів тільки на тій підставі, що підприємці у 2015-2016 р.р. скористалися правом не вести облік товарних запасів. Це є надмірним і недоцільним покаранням суб`єктів господарювання, які здійснюють операції з готовою споживчою продукцією – ювелірними виробами.

Водночас, за торгівлю на території України ювелірними та побутовими виробами без відбитків державного пробірного клейма або з відбитками підробленого пробірного клейма суб`єкти господарювання несуть відповідальність у вигляді штрафу в розмірі 100% вартості таких виробів, що передбачено у ст. 22 Закону України від 18.11.1997 р. №637/97-ВР. Таким чином, питання відповідальності суб`єктів за вказані правопорушення вже є врегульованим на законодавчому рівні і не потребує запровадження додаткової відповідальності.

Щодо поширення обов`язку зі сплати 10%-го збору на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з ювелірних виробів на сферу оптової та роздрібної торгівлі, можна сказати, що реалізація цієї новації остаточно знищить вітчизняний ювелірний бізнес, в якому 5,5 років тому працювали 8434 суб`єкти господарювання, а тепер лише 2916, які легально працюють та подають податкову звітність, і де тільки за 2015 рік ювелірна галузь втратила 19,6% (177 суб`єктів господарювання) виготовлювачів ювелірної продукції зі 100%-м скороченням робочих місць. Розширення кола платників збору разом з незмінною його ставкою за формулою 10% (сплачує виготовлювач при поданні на клеймування виробів державним пробірним клеймом з вартості основного дорогоцінного металу в сплаві за цінами НБУ) + 10% (сплачує оптовий торговець з вартості реалізованих виробів) + 10% (сплачує роздрібний торговець з вартості реалізованих виробів) призведе до значного подорожчання не тільки елітних ювелірних виробів, а всієї без винятку ювелірної продукції, розміщеної на ринку, що призведе до її недоступності для більшості пересічних споживачів.

Пропонується вилучити з тексту законопроекту №4462 всі норми щодо готової продукції споживчого призначення – ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, а також виключити норми щодо оподаткування збором на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування бурштину за ставкою 10% вартості, оскільки це призведе до втрати конкурентоздатності національного продукту порівняно з іноземними аналогами.

Слід зазначити, що з метою перегляду діючого, нищівного для ювелірної галузі України, збору на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з ювелірних виробів у Верховній Раді України зареєстрований народними депутатами О.П. Продан («БПП»), О.В. Кужель («Батьківщина»), О.С. Ксенжуком («Народний фронт») проект Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо врегулювання збору з ювелірних виробів)» (реєстр. №1910 від 02.02.2015 р.), прийнятий у першому читанні за основу, який потребує підтримки у другому читанні в редакції, запропонованій профільним Комітетом Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.

Також Д.В. Видолоб висловив зауваження щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо запобігання незаконному видобуванню та введенню в обіг бурштину та виробів з його використанням)» (реєстр. №4466 від 18.04.2016 р.) - http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=58785.

Законопроект пов`язаний з проектом Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення відповідальності за незаконне видобування та введення в обіг бурштину та виробів з його використанням)» (реєстр. №4462 від 18.04.2016 р.) у частині розширення кола платників та об`єкту оподаткування збором на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з ювелірних виробів, і не може бути підтриманий.Розширення кола платників збору разом з незмінною його ставкою за формулою 10% (сплачує виготовлювач при поданні на клеймування виробів державним пробірним клеймом з вартості основного дорогоцінного металу в сплаві за цінами НБУ) + 10% (сплачує оптовий торговець з вартості реалізованих виробів) + 10% (сплачує роздрібний торговець з вартості реалізованих виробів) призведе до значного подорожчання не тільки елітних ювелірних виробів, а всієї без винятку ювелірної продукції, розміщеної на ринку, що призведе до її недоступності для більшості пересічних споживачів.




    

Перерахувати кошти до Союзу ювелірів України






Професійна фотозйомка ювелірних виробів

  Опитування  


  Події в Україні та світі  


  АРХIВ НОВИН  

2017

лютий березень квітень жовтень
2016

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень
2015

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2014

січень березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2013

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2012

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2011

січень березень квітень травень серпень вересень жовтень листопад грудень
2010

січень лютий березень травень червень липень вересень жовтень листопад грудень
2009

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень листопад грудень
2008

січень квітень травень липень серпень жовтень листопад грудень
Новини Союзу Ювелірів України у форматі RSS Українською мовою Новости Союза Ювелиров Украины в формате RSS на русском языке


© 2008-2012 www.juvelir.org.ua
created by ZAP