ГоловнаВибранеНаписати листа
 
  ГОЛОВНІ НОВИНИ  
головна новини

05 грудня 2008
У Держкомпідприємництві України відбулася нарада з питань перегляду форми звіту про операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням і проекту нового порядку проведення перевірок Державною пробірною службою, відбору проб, зразків продукції, ювелірних виробів і проведення їх експертиз. (Оновлено)

В узгоджувальній нараді взяли участь керівники та посадовці Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства фінансів України, Державної пробірної служби, Союзу Ювелірів України та Асоціації ювелірів України.

До порядку денного узгоджувальної наради були включені наступні питання:

1) проблемні питання, пов`язані з прийняттям та практичним застосуванням наказу Міністерства фінансів України від 07.07.2008 р. №894 "Про затвердження форми звіту про операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням та порядку його складання";

2) вирішення питання про погодження проекту наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Інструкції про порядок проведення перевірок щодо додержання законодавства України при виконанні операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та Порядку відбирання проб сировини, матеріалів, ювелірних та побутових виробів, брухту та відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння в організаціях, що перевіряються, та здійснення державного пробірного контролю за якістю ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, призначених для реалізації суб’єктами господарювання та фізичними особами".

Впродовж двох годин велася гостра дискусія з зазначених питань.

При обговоренні першого питання президент Союзу Ювелірів України Дмитро Видолоб зазначив, що положення Наказу Мінфіну №894 про відображення в звітах інформації про контрагентів, обсяги закупівель і реалізації дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та виробів з них у грошовій формі, права власності на них та умови комерційних договорів порушують права підприємців вільно, а не під наглядом Мінфіну, розпоряджатися своєю приватною власністю, що передбачено згідно ст. 41 Конституції України, а також права суб`єктів господарювання на комерційну таємницю. Д.В. Видолоб також зауважив, що затверджена форма звіту про операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням є спробою об`єднати облік дорогоцінних металів і каміння з бухгалтерським обліком, хоча це є різні види обліку, безпосередньо не пов`язані між собою. Вимагаючи від учасників ювелірного ринку подавати звіти на підставі даних поточного обліку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, Мінфін «забув», що інформація про контрагентів, фінансові показники діяльності, права власності та умови договорів не відображаються в обліку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та не відносяться до нього. Крім того, громадська думка щодо запровадженої Мінфіном форми звіту про операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням є вкрай негативною, адже сотні підприємців – учасників ювелірного ринку з усіх регіонів України зауважують про порушення своїх законних прав і прямо вимагають зупинення дії Наказу Мінфіну №894 та перегляду його положень. Більш того, зміст цього Наказу не відповідає меті його прийняття - підвищенню рівню захисту прав споживачів, адже відображення у звіті зазначених вище показників ніяким чином на цей рівень не впливає. До того ж, Мінфін не є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах захисту прав споживачів.

"3) Видолоб Д.В. - Президент Союзу Ювелірів України

Видолоб Д.В. підтвердив позицію Союзу стосовно того, що наказ №894 потребує перегляду на предмет того, які інформація повинна подаватись у звітах про операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням.
На думку Видолоба Д.В., така інформація як дані про контрагентів (продавців, покупців, замовників), прав власності, умов комерційних договорів, сум закупівель і реалізації дорогоцінних металів, алмазів оброблених і необроблених та виробів з них у грошовій формі не може підлягати відображенню в звітності про операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням." (з офіційного протоколу узгоджувальної наради, затвердженого Першим заступником Держкомпідприємництва Гота А.О.)

 

Представники Мінфіну не надали аргументів і доказів доцільності положень Наказу №894.

Генеральний директор Асоціації ювелірів України Григорій Мажаровський повідомив, що їхня асоціація підтримує позицію Мінфіну і не має заперечень щодо Наказу Мінфіну №894. Також, представник Асоціації ювелірів України зазначив, що, за даними Мінфіну, 72% учасників ювелірного ринку – це фізичні особи-підприємці, і що цього на ринку не може бути.

"4) Мажаровський Г.І. - Генеральний директор Асоціації ювелірів України.
Мажаровський Г.І. не погодився з позицією Союзу Ювелірів України і наголосив на необхідності наказу № 894 як важливого інструменту для боротьби з контрабандою на ювелірному ринку, попередження та профілактики різного роду правопорушень в зазначеній сфері державного регулювання."
(з офіційного протоколу узгоджувальної наради, затвердженого Першим заступником Держкомпідприємництва Гота А.О.)

Перший заступник Голови Держкомпідприємництва України Андрій Гота підкреслив, що на ювелірному ринку повинно бути місце і великим компаніям, і малому бізнесу. Тому доцільно розмежувати дію Наказу Мінфіну №894 для різних категорій учасників ювелірного ринку, запровадити різні форми звітів про операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням для великих операторів, які працюють на загальній системі оподаткування, та суб`єктів малого підприємництва - учасників ювелірного ринку, які працюють на єдиному податку.

А.О. Гота також пояснив, що якщо Держкомпідприємництво прийме рішення про зупинення дії Наказу Мінфіну №894, це буде неефективним кроком. Адже тоді Мінфін оскаржить це рішення в Урядовому комітеті, і воно буде скасоване. Для ефективного прискореного перегляду форми звіту про операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням необхідно проаналізувати його результативність, як це передбачено Законом України "Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності".

У результаті обговорення питання перегляду Наказу Мінфіну №894 Перший заступник Голови Держкомпідприємництва України Андрій Гота офіційно звернувся до представників Мінфіну з рекомендацією впродовж 45 днів провести дострокове базове відстеження результативності Наказу Мінфіну №894 та відзвітувати перед Держкомпідприємництвом, а також звернувся до Союзу Ювелірів України з пропозицією підготувати альтернативний звіт про відстеження результативності цього регуляторного акту.

На підставі звітів про дострокове базове відстеження результативності Наказу Мінфіну №894 Держкомпідприємництво України зможе прийняти адекватне рішення щодо його перегляду.

При обговоренні проекту наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Інструкції про порядок проведення перевірок щодо додержання законодавства України при виконанні операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та Порядку відбирання проб сировини, матеріалів, ювелірних та побутових виробів, брухту та відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння в організаціях, що перевіряються, та здійснення державного пробірного контролю за якістю ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, призначених для реалізації суб’єктами господарювання та фізичними особами" президент Союзу Ювелірів України Дмитро Видолоб зауважив про недоцільність деяких його положень. Зокрема, про те, що суб`єкти господарювання повинні самі та за власний рахунок доставляти на експертизу до Державної пробірної служби відібрані проби, зразки продукції та ювелірні вироби, оскільки такий порядок не відповідатиме чинному законодавству. Крім того, Д.В. Видолоб підкреслив, що недоцільно надавати Державній пробірній службі повноваження перевіряти достовірність даних бухгалтерського обліку (це буде Державна податкова служба №2 ? ), встановлювати постачальників та споживачів ювелірної продукції, проводити перевірки на підставі якихось невідомих «методичних рекомендацій», примушувати підприємців та їхніх працівників давати якісь пояснення, у багатьох випадках звертатися до податкових, правоохоронних та інших органів і розкривати їм інформацію про проміжні та остаточні результати перевірок, не повертати ювелірні вироби – власність суб`єктів господарювання, поки не будуть отримані відповіді від правоохоронних органів чи органів контролю.

Заслухавши аргументацію Союзу Ювелірів України, керівники Держкомпідприємництва зауважили, що Державна пробірна служба не має права зобов`язувати суб`єктів господарювання самостійно та за власний рахунок зберігати та доставляти до органів пробірного контролю відібрані на експертизу проби, зразки продукції та ювелірні вироби. Адже Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" чітко встановлює, що посадові особи органу державного контролю (у даному випадку - контролери Державної пробірної служби) повинні самі, за рахунок органу державного контролю, зберігати та доставляти на експертизу відібрані проби, зразки продукції та вироби.

У результаті обговорення Держкомпідприємництво рекомендувало Державній пробірній службі доопрацювати зазначений проект наказу Мінфіну.

На жаль, деякі учасники наради, які представляли Мінфін, Державну пробірну службу та Асоціацію ювелірів України, неодноразово намагалися перевести конструктивний діалог з питань порядку денного у з`ясування стосунків із Союзом Ювелірів України. Зокрема, у відповідь на безпідставні закиди з боку представниці Департаменту державного регулювання операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та пробірного нагляду Мінфіну Олени Кузнецової, що Союз Ювелірів України нібито не має широкої громадської підтримки та "невідомо кого представляє", президент СЮУ Дмитро Видолоб продемонстрував учасникам наради резолюції багатьох зборів учасників ювелірного ринку, проведених у вересні-листопаді 2008 р., численні звернення та підписні аркуші за перегляд Наказу Мінфіну №894, під якими підписалися 850 підприємців і керівників підприємств - учасників ювелірного ринку з усіх регіонів України. Також Д.В. Видолоб поінформував присутніх, що неправдиві висловлення деяких посадових осіб Мінфіну по відношенню до нього особисто та Союзу Ювелірів України оскаржуються ним у суді та в інших органах, і продемонстрував зареєстровану позовну заяву.

Не зважаючи на спроби опонентів зірвати нараду шляхом перетворення її на особисту суперечку, апарат Союзу Ювелірів України в цілому задоволений досягнутим результатом.

Одразу після завершення наради в Держкомпідприємництві Союз Ювелірів України успішно провів семінар на тему "Порядок складання звіту про операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням", у якому взяли участь представники ювелірних підприємств та приватних підприємців з 15 регіонів України.




    

Перерахувати кошти до Союзу ювелірів України






Професійна фотозйомка ювелірних виробів

  Опитування  


  Події в Україні та світі  


  АРХIВ НОВИН  

2017

лютий березень квітень жовтень
2016

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень
2015

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2014

січень березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2013

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2012

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2011

січень березень квітень травень серпень вересень жовтень листопад грудень
2010

січень лютий березень травень червень липень вересень жовтень листопад грудень
2009

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень листопад грудень
2008

січень квітень травень липень серпень жовтень листопад грудень
Новини Союзу Ювелірів України у форматі RSS Українською мовою Новости Союза Ювелиров Украины в формате RSS на русском языке


© 2008-2012 www.juvelir.org.ua
created by ZAP