ГоловнаВибранеНаписати листа
 
  ГОЛОВНІ НОВИНИ  
головна новини

06 лютого 2012
Державна податкова служба продовжує наполягати на своїй позиції. Лист ДПС України від 06.02.2012 р. та коментар Союзу ювелірів України.

Як стало відомо, Державна податкова служба України направила до територіальних органів ДПС лист, в якому фактично підтверджується попередня позиція служби - суб’єкти господарювання, які здійснюють видобуток, виробництво та реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі ювелірних виробів, не можуть застосовувати спрощену систему оподаткування, проте фізичні особи - підприємці, які надають побутові послуги населенню, зокрема з виготовлення ювелірних виробів за індивідуальним замовленням та послуги з ремонту ювелірних виробів, мають право застосовувати спрощену систему оподаткування. Текст листа ДПС України наводимо повністю (наразі цей документ розповсюджується в територіальних органах ДПС у режимі майже секретності та ніде не опубліковується).

06.02.2012 3443/7/17-1217

Державні податкові адміністрації
в АР Крим, областях, мм. Києві
та Севастополі


Щодо застосування спрощеної
системи оподаткування, обліку та звітності
суб’єктами господарювання, які здійснюють
виробництво та продаж ювелірних виробів

Державна податкова служба України в зв’язку із численними зверненнями щодо переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво та продаж ювелірних виробів повідомляє наступне.

З 1 січня 2012 року набрав чинності Закон України від 4 листопада 2011 року №4014-УІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування обліку та звітності» (далі – Закон № 4014).

Абзацом четвертим підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Глави 1 розділу ХІУ Кодексу (у редакції Закону №4014) встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення, не можуть бути платниками єдиного податку.

У Кодексі поняття „видобуток, виробництво, реалізація дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння” не визначено. Терміни, що застосовуються у Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами (ст.5 Кодексу).

Законом, який визначає правові основи і принципи державного регулювання видобутку, виробництва, використання, зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контролю за операціями з ними, є Закон України від 18 листопада 1997 року №637/97-ВР «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними» (далі – Закон №637).

Пунктом 1 статті 1 Закону №637 встановлено, що дорогоцінні метали – це золото, срібло, платина і метали платинової групи (паладій, іридій, родій, осмій, рутеній) у будь-якому вигляді та стані (сировина, сплави, напівфабрикати, промислові продукти, хімічні сполуки, вироби, відходи, брухт тощо). Дорогоцінне каміння – це природні та штучні (синтетичні) мінерали у сировині, необробленому та обробленому вигляді (виробах) (п.2 ст.1 Закону №637).

Поняття „вироби з дорогоцінного металу” визначено в Інструкції про здійснення державного експертно-пробірного контролю за якістю ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.1999 № 244 та зареєстрованого в Міністерстві Юстиції України 25.03.2004 року за №369/8968.

Так, виріб з дорогоцінного металу – це будь-який ювелірний (побутовий) виріб, виготовлений зі сплавів дорогоцінних металів (золота, срібла, платини, паладію), який використовується як прикраса або предмет побуту.

Крім того, пунктом 2 ст. 4 Закону №637 визначено, що всі суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, що займаються операціями з дорогоцінними металами, дорогоцінним камінням органогенного утворення та напівдорогоцінним камінням, ювелірними виробами з них, проводять їх облік за встановленими формами і подають статистичну звітність. Оперативний облік видобутку, переробки, переміщення дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, ювелірних виробів з них ведеться суб’єктами підприємницької діяльності окремо за кожним видом операції з урахуванням технології, виду утворених відходів та виробничих втрат. Особливості обліку дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння визначаються Міністерством фінансів України.

Згідно ст. 1 Закону №637 суб’єкти підприємницької діяльності, які виготовляють ювелірні вироби та побутові вироби з дорогоцінних металів, зобов’язані мати іменник, відбиток якого проставляється виготовлювачем на всіх виробах, та щорічно підлягає реєстрації в органах, які здійснюють державний пробірний контроль.

Щодо розподілу видів діяльності, відповідно до Національного класифікатора України ДК 009:2005 затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005року №375 (в Міністерстві юстиції України не зареєстрований), пов’язаних з виробництвом та реалізацією дорогоцінних металів, згідно листа від Державної служби статистики України від 30.12.11 №14/3-12/636 класифікація видів економічної діяльності має переважно статистичне призначення та методологічні основи застосування.

Таким чином, суб’єкти господарювання, які здійснюють видобуток, виробництво та реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі ювелірних виробів, не можуть застосовувати спрощену систему оподаткування.

Разом з тим, зазначаємо, що фізичні особи - підприємці, які надають побутові послуги населенню, зокрема з виготовлення ювелірних виробів за індивідуальним замовленням та послуги з ремонту ювелірних виробів, мають право застосовувати спрощену систему оподаткування (підпункт 28 та 29 пункту 291.5.8 статті 291 Кодексу).

Заступник Голови А.П.Ігнатов


Коментар Союзу ювелірів України

У листі ДПС України допущено ряд суттєвих недоліків, наслідком яких є неправильні висновки, що суперечать положенням Податкового Кодексу України. А саме:

1. Відповідно до п.п. 4 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ встановлені обмеження на застосування спрощеної системи оподаткування не за видами продукції, а за видами господарської діяльності, що здійснюється. Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку суб`єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи-підприємці), які здійснюють видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення. Поняття «торгівля дорогоцінними металами», «торгівля дорогоцінним камінням», «торгівля дорогоцінним камінням органогенного утворення» відсутні як у ПКУ, так і в Законі України від 18.11.1997 р. №637/97-ВР.


Ці поняття визначені у видах діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2005:
- підклас 51.52.4 «Оптова торгівля золотом та іншими дорогоцінними металами»;
- підклас 51.56.0 «Оптова торгівля іншими проміжними продуктами», який включає оптову торгівлю коштовним камінням.

2. Посилання на визначення виробів з дорогоцінного металу згідно з Інструкцією про здійснення державного експертно-пробірного контролю за якістю ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.1999 №244, не відноситься до сфери правового регулювання податкових відносин, а належить до сфери державного контролю за якістю дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та виробів з них, а саме - здійснення державного експертно-пробірного контролю за якістю ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів дорогоцінних металів, матеріалів, що містять дорогоцінні метали. У зв'язку із цим, зазначена Інструкція, яка не є складовою податкового законодавства, не може використовуватися для визначення видів діяльності, які можуть здійснюватися платниками єдиного податку.

3. Неправильним є висновок про те, що класифікація видів економічної діяльності має переважно статистичне призначення та методологічні основи застосування для цілей глави І розділу XIV ПКУ.

Для цілей визначення видів діяльності, що здійснюються платниками єдиного податку КВЕД ДК 009:2005 є визначальним, оскільки відповідно до п. 298.3 ст. 298, п. 299.11 ст. 299 ПКУ прямо передбачено зазначення у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування та у свідоцтві платника єдиного податку видів діяльності вид діяльності, який здійснює фізична особа-підприємець, відповідно до КВЕД ДК 009:2005.

Вказані зауваження можна використовувати при оскарженні незаконних рішень органів ДПС про відмову у видачі свідоцтва платника єдиного податку.

Союз ювелірів України закликає не здаватися та всіма не забороненими засобами захищати Ваше законне право бути платниками єдиного податку!

Союз ювелірів України надаватиме Вам підтримку та рекомендації, як діяти у складній ситуації, коли людське небажання визнати Вас платниками єдиного податку стає вище закону.




    

Перерахувати кошти до Союзу ювелірів України






Професійна фотозйомка ювелірних виробів

  Опитування  


  Події в Україні та світі  


  АРХIВ НОВИН  

2017

лютий березень квітень жовтень
2016

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень
2015

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2014

січень березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2013

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2012

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2011

січень березень квітень травень серпень вересень жовтень листопад грудень
2010

січень лютий березень травень червень липень вересень жовтень листопад грудень
2009

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень листопад грудень
2008

січень квітень травень липень серпень жовтень листопад грудень
Новини Союзу Ювелірів України у форматі RSS Українською мовою Новости Союза Ювелиров Украины в формате RSS на русском языке


© 2008-2012 www.juvelir.org.ua
created by ZAP