ГоловнаВибранеНаписати листа
 
  ГОЛОВНІ НОВИНИ  
головна новини

29 листопада 2012
Президент України підписав Закон України від 16.10.2012 р. №5463-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства фінансів, Міністерства економічного розвитку і торгівлі, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів)» (законопроект №10223 від 16.03.2012 р.)

Як стало відомо 29.11.2012 р., Президент України В.Ф. Янукович підписав Закон України від 16.10.2012 р. №5463-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства фінансів, Міністерства економічного розвитку і торгівлі, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів)» (законопроект №10223 від 16.03.2012 р.).

Закон повернуто з підписом Президента України до Верховної Ради, відтак він буде опублікований і набере чинності у відповідності до Конституції України та Закону України «Про Регламент Верховної Ради України».

Не зважаючи на назву і мету прийняття, цей Закон змінює правовідносини між суб`єктами господарювання, що діють на ювелірному ринку, та між суб`єктами господарювання і державними органами, у зв`язку з чим Союз ювелірів України наголошує на наступному.

При ряді позитивних моментів, Закон містить ряд суттєвих недоліків, які можуть значно погіршити умови здійснення діяльності суб`єктами господарювання – учасниками ювелірного ринку, знизити рівень побутового обслуговування населення, а також сприяти розбалансуванню системи державного управління.

Зокрема, Законом запроваджується обов`язкова реєстрація в Державній пробірній службі України суб`єктів господарювання, які здійснюють операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням (абз. 5 п.п. 1 п. 28). Проте, Закон не визначає ані перелік документів, необхідних для такої реєстрації, ані порядок і строки проведення реєстрації, ані вид документу, що підтверджує реєстрацію, ані відповідальність службових осіб за порушення порядку і строків реєстрації, що може в майбутньому ускладнити входження суб`єктів господарювання на ринок та сприяти поширенню корупції.

Закон передбачає встановлення обов`язку суб`єктів господарювання передавати брухт та відходи дорогоцінних металів за договорами купівлі-продажу або на умовах давальницької сировини для афінажу підприємствам (абз. 4 п.п. 2 п. 28). Запровадження цієї норми знищить 100% малих ювелірних майстерень і пунктів дрібного ремонту ювелірних виробів. При цьому зникнуть два види соціально затребуваних побутових послуг – виготовлення ювелірних виробів за індивідуальним замовленням та ремонт ювелірних виробів. Адже плата за афінаж на переробних підприємствах, яка досягає 10% вартості афінованих дорогоцінних металів, разом із втратами дорогоцінних металів при афінажу в середньому на рівні 10% стануть непомірним фінансовим і ресурсним навантаженням на малий ювелірний бізнес.

Вважаємо, що прийнята норма абз. 4 п.п. 2 п. 28 Закону призведе до припинення діяльності всіх малих ювелірних майстерень і пунктів ремонту ювелірних виробів, зменшення надходжень до бюджету, скорочення робочих місць, незадоволення попиту на побутові послуги з виготовлення ювелірних виробів за індивідуальним замовленням та ремонту ювелірних виробів.

Крім того, Законом запроваджується норма щодо обов`язкового ведення суб`єктами господарювання обліку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння за встановленим порядком та подання звітності (абз. 3 п.п. 2 п. 28). Проте, суб`єкти господарювання не одержують в користування дорогоцінні метали та дорогоцінне каміння з Державного фонду за квотами, що могло би спричинити доцільність їх обов`язкового обліку та подання звітності про операції з ними. Такі суб`єкти господарювання закуповують дорогоцінні метали та дорогоцінне каміння у власність на ринку або отримують як давальницьку сировину. Тому запровадження обов`язкового ведення обліку таких об`єктів права приватної власності та подання звітності про операції з ними є недоцільним і надмірним засобом державного регулювання, який не має визначеної мети і завдань.

У п.п. 3 п. 28 Закону внесені зміни до відсутнього абзацу третього частини 4 статті 4 Закону України від 18.11.1997 р. №637/97-ВР «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними». Цей абзац був виключений згідно з Законом України від 09.02.2012 №4395-VI.

Крім того, у ряді норм прийнятого Закону розпорошуються між Мінфіном і Державною пробірною службою України функції та повноваження щодо здійснення управління Державним фондом дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння. Зокрема, в одних нормах Закону Державний фонд дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України формується та поповнюється Державною пробірною службою України, а в інших – Мінфіном, як це є на даний час.

При цьому Історичний фонд дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, який є частиною Державного фонду, знаходиться в управлінні Мінфіну.

Державне сховище дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, до якого зараховуються цінності Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, також належить до сфери управління Мінфіну.

Прийняття норм, в яких розпорошені між Мінфіном та Державною пробірною службою України функції та повноваження щодо управління Державним фондом дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, призведе до розбалансування системи державного управління у цій сфері.

Саме на цих недоліках Закону України від 16.10.2012 р. №5463-VI наголошував Союз ювелірів України та багато підприємців – учасників ювелірного ринку у зверненнях і телеграмах на адресу Президента України В.Ф. Януковича, Голови Верховної Ради України В.М. Литвина, народних депутатів України.

Таким чином, ряд норм Закону України від 16.10.2012 р. №5463-VI однозначно потребує внесення змін до них. Такі зміни будуть внесені депутатами Верховної Ради України нового сьомого скликання за ініціативою Союзу ювелірів України. Відповідну підготовчу роботу вже розпочато.

Закликаємо всіх небайдужих учасників ювелірного ринку підтримати ініціативи Союзу ювелірів України щодо внесення змін до цього закону!

З повагою,
президент Союзу ювелірів України Д.В. Видолоб
генеральний директор Союзу ювелірів України Е.Р. Джумажанов



    

Перерахувати кошти до Союзу ювелірів України






Професійна фотозйомка ювелірних виробів

  Опитування  


  Події в Україні та світі  


  АРХIВ НОВИН  

2017

лютий березень квітень жовтень
2016

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень
2015

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2014

січень березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2013

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2012

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2011

січень березень квітень травень серпень вересень жовтень листопад грудень
2010

січень лютий березень травень червень липень вересень жовтень листопад грудень
2009

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень листопад грудень
2008

січень квітень травень липень серпень жовтень листопад грудень
Новини Союзу Ювелірів України у форматі RSS Українською мовою Новости Союза Ювелиров Украины в формате RSS на русском языке


© 2008-2012 www.juvelir.org.ua
created by ZAP