ГоловнаВибранеНаписати листа
 
  ГОЛОВНІ НОВИНИ  
головна новини

19 серпня 2013
Союз ювелірів України: пробірний контроль не повинен бути надмірно обтяжливим для підприємців, проте має бути ефективним

Державною пробірною службою України розроблений та поданий на погодження Держпідприємництву проект наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до Інструкції про порядок проведення перевірок щодо додержання законодавства України при здійсненні операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням» (далі – Проект).

Союз ювелірів України зауважує, що ряд положень Проекту не відповідають законам України. Зокрема, в абзаці 6 п.п. 5.4.1. п. 5.4. Проекту Інструкції розробником пропонується встановити, що «у випадку виявлення ювелірних та побутових виробів без відбитків державних пробірних клейм контролер складає акт відбору ювелірних виробів, згідно з додатком 4 до цієї Інструкції. Відібрані вироби упаковуються матеріально відповідальною особою у присутності контролера, опечатуються печаткою Пробірної служби і передаються на зберігання посадовій особі суб’єкта. Опечатані вироби з примірником акта відбору подаються суб’єктом до Пробірної служби в строк та за адресою, зазначеними в акті».

Відповідно до п. 6 ст. 14 Закону України від 05.04.2007 р. №877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не суб`єкт господарювання, а посадова особа, яка відбирає зразки продукції для експертизи (випробування), забезпечує їх збереження і своєчасність доставки до місця здійснення експертизи (випробування). Відповідно до п. 1 ст. 14 цього Закону посадовою особою, яка відбирає зразки продукції, є посадова особа органу державного нагляду (контролю). Згідно з п. 2 ст. 16 цього Закону витрати, пов'язані з відбором, доставкою та проведенням експертизи (випробування) зразків продукції, фінансуються за рахунок органу державного нагляду (контролю).

Суб`єкти господарювання не повинні витрачати власні кошти для доставки відібраних проб і зразків продукції до м. Києва для подання на експертизу до Пробірної служби.

Перекладання на суб`єктів господарювання встановлених законом обов`язків посадових осіб Пробірної служби України не відповідає принципам доцільності, адекватності та збалансованості державної регуляторної політики, а також нормам ст. 14, 16 Закону України від 05.04.2007 р. №877-V.

Крім того, згідно з абз. 1 п. 4 ст. 22 Закону України від 18.11.1997 р. №637/97-ВР «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними», суб`єкти господарювання несуть відповідальність за торгівлю на території України ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, які мають відбиток підробленого державного пробірного клейма. Без проведення експертизи неможливо встановити, чи нанесений на виріб відбиток державного пробірного клейма є справжнім, чи підробленим.

Тому у Проекті доцільно передбачити, що для експертизи відбираються не тільки ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів, які не мають відбитків державного пробірного клейма, а й ті, що мають відбитки державних пробірних клейм, щодо справжності яких є обґрунтовані сумніви.

Як вбачається з Проекту та Аналізу регуляторного впливу (АРВ), запропоновані розробником норми спрямовані на вдосконалення порядку проведення перевірок Пробірною службою суб`єктів господарювання, які здійснюють операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням.

Водночас, визначені в АРВ цілі державного регулювання вже досягнуті у чинному наказі Міністерства фінансів України від 22.12.2008 р. №1519 «Про затвердження Інструкції про порядок проведення перевірок щодо додержання законодавства України при здійсненні операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням».

А саме, чинним наказом Мінфіну встановлений порядок проведення перевірок Державною пробірною службою, затверджені типові форми документів щодо проведення перевірок. Порядок відбору зразків продукції та проведення експертиз здійснюється Державною пробірною службою відповідно до ст. 13-17 Закону України від 05.04.2007 р. №877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Для вирішення описаних в АРВ проблем немає необхідності у прийнятті нової редакції Інструкції, як це запропоновано розробником. Достатнім буде внесення змін до чинного наказу Мінфіну від 22.12.2008 р. №1519.

Союз ювелірів України направив відповідні зауваження до Державної пробірної служби України, Міністерства фінансів України і Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

Апарат Союзу ювелірів України




    

Перерахувати кошти до Союзу ювелірів України






Професійна фотозйомка ювелірних виробів

  Опитування  


  Події в Україні та світі  


  АРХIВ НОВИН  

2017

лютий березень квітень жовтень
2016

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень
2015

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2014

січень березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2013

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2012

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2011

січень березень квітень травень серпень вересень жовтень листопад грудень
2010

січень лютий березень травень червень липень вересень жовтень листопад грудень
2009

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень листопад грудень
2008

січень квітень травень липень серпень жовтень листопад грудень
Новини Союзу Ювелірів України у форматі RSS Українською мовою Новости Союза Ювелиров Украины в формате RSS на русском языке


© 2008-2012 www.juvelir.org.ua
created by ZAP