ГоловнаВибранеНаписати листа
 
  ГОЛОВНІ НОВИНИ  
головна новини

09 вересня 2013
Державна пробірна служба України не бажає виконувати свої функції контролю за якістю ювелірної продукції згідно зі встановленими законом повноваженнями

Державна пробірна служба України не бажає виконувати свої функції контролю за якістю ювелірної продукції згідно з установленими законом повноваженнями. Такий висновок можна зробити з аналізу проекту наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до Інструкції про порядок проведення перевірок щодо додержання законодавства України при здійсненні операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням» (далі – Проект), оприлюдненого Державною пробірною службою для обговорення 22.07.2013 р.

Союз ювелірів України звертає особливу увагу на те, що в Проекті не охоплений ряд важливих питань, які впливають на ефективність державного пробірного контролю за якістю дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та виробів з них, та які визначені згідно з законом.

Зокрема, у Проекті не визначений порядок проведення Державною пробірною службою випробувань, контрольних аналізів матеріалів, що містять дорогоцінні метали, ювелірних та побутових виробів, що містять дорогоцінні метали, експертизи дорогоцінних металів, виробів з них, вставок дорогоцінного каміння, музейних предметів, які містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, відбитків пробірних клейм, а також порядок відбирання зразків продукції (крім порядку відбирання ювелірних та побутових виробів без відбитків державного пробірного клейма, до якого висловлені зауваження щодо невідповідності нормам Закону України від 05.04.2007 р. №877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»).

Водночас, згідно з п. 27 ст. 1 Закону України від 18.11.1997 р. №637/97-ВР «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними» державний пробірний контроль за якістю виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння – перевірка відповідності виробів вимогам чинних нормативно-правових актів (державних стандартів, технічних умов, положень, правил) у частині вмісту основного дорогоцінного металу у сплаві (сплавах), з якого (яких) виготовлено вироби, наявності на виробах відбитка (відбитків) державного пробірного клейма, міжнародного або іноземного клейма погодженого зразка, іменника та їхньої відповідності встановленим вимогам і правилам, а також відповідності вставки (вставок) із дорогоцінного каміння та дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння найменуванню та ваготехнічним характеристикам, зазначеним на товарному ярлику.

Відповідно до абзаців 5, 6 пункту 2 статті 15 Закону України від 18.11.1997 р. №637/97-ВР центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного пробірного контролю, та державні установи пробірного контролю в порядку, встановленому нормативно-правовими актами, провадять випробування, контрольні та арбітражні аналізи матеріалів, що містять дорогоцінні метали, ювелірних та побутових виробів, що містять дорогоцінні метали, за заявками суб'єктів господарювання, фізичних осіб та зверненнями правоохоронних органів; експертизи дорогоцінних металів, виробів з них, вставок дорогоцінного каміння, музейних предметів, які містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, відбитків пробірних клейм.

Без урахування в Проекті визначених законом функцій і повноважень Державної пробірної служби державний пробірний контроль за якістю дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, ювелірних та побутових виробів з них буде неефективним, що негативно вплине на рівень захисту прав споживачів.

Проект спрямований насамперед на запровадження контролю за документальним забезпеченням та обліком операцій з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням і незначною мірою впливає на рівень захисту прав споживачів, тому є малозначущим з точки зору інтересів суспільства.

У свою чергу, оператори ювелірного ринку – фізичні особи-підприємці, які є платниками єдиного податку, у разі прийняття Проекту зазнаватимуть надмірного адміністративного тиску. Адже встановлений для таких фізичних осіб-підприємців спрощений порядок обліку згідно з Податковим кодексом України та Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» не передбачає ведення бухгалтерського обліку за цілим рядом показників, державний контроль за якими, згідно з Проектом, та накладання штрафів за порушення покладаються на Державну пробірну службу.

Зауважуємо, що у Проекті Інструкції враховані тільки ті об`єкти та питання державного пробірного контролю, за результатами перевірок яких Державна пробірна служба має повноваження накладати штрафи за порушення згідно з ч. 2 ст. 189-1, ст. 244-1 КУпАП, ст. 22 Закону України №637/97-ВР.

У зв`язку з викладеним вище пропонується:

  1. 1) Проект відкликати та доопрацювати;
  2. 2) доповнити Проект Інструкції положенням, згідно з яким під час проведення перевірок Державною пробірною службою перевіряються відповідність виробів вимогам чинних нормативно-правових актів (державних стандартів, технічних умов, положень, правил) у частині вмісту основного дорогоцінного металу у сплаві (сплавах), з якого (яких) виготовлено вироби, наявності на виробах відбитка (відбитків) державного пробірного клейма та його справжності, іменника виготовлювача (для виробів вітчизняного виробництва), а також відповідності вставки (вставок) із дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння найменуванню та ваготехнічним характеристикам, зазначеним на товарному ярлику;
  3. 3) доповнити Проект Інструкції положенням, згідно з яким під час проведення перевірок посадові особи Державної пробірної служби мають право відбирати та доставляти до місця проведення експертизи ювелірні та побутові вироби з відбитком державного пробірного клейма, у справжності якого є обґрунтовані сумніви, а також вироби, які мають вставки з дорогоцінного каміння, що не відповідають назві, вказаній на товарному ярлику (етикетці). При цьому відповідність вказаним у товарному ярлику (на етикетці) показникам якості та характеристик вставок дорогоцінного каміння оцінюються без руйнування виробу в закріпленому стані, на місці проведення перевірки, з урахуванням якості та характеристик, визначених до моменту закріплення вставки з дорогоцінного каміння у виріб;
  4. 4) положення Проекту Інструкції щодо здійснення Державною пробірною службою контролю за документальним забезпеченням та веденням обліку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння поширити виключно на підприємства, які зобов`язані вести бухгалтерський облік відповідно до норм Податкового кодексу України та Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Відповідні зауваження та пропозиції Союзу ювелірів України до проекту наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до Інструкції про порядок проведення перевірок щодо додержання законодавства України при здійсненні операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням» направлені до Державної пробірної служби, Мінфіну та Держпідприємництва.

Апарат Союзу ювелірів України




    

Перерахувати кошти до Союзу ювелірів України






Професійна фотозйомка ювелірних виробів

  Опитування  


  Події в Україні та світі  


  АРХIВ НОВИН  

2017

лютий березень квітень жовтень
2016

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень
2015

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2014

січень березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2013

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2012

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2011

січень березень квітень травень серпень вересень жовтень листопад грудень
2010

січень лютий березень травень червень липень вересень жовтень листопад грудень
2009

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень листопад грудень
2008

січень квітень травень липень серпень жовтень листопад грудень
Новини Союзу Ювелірів України у форматі RSS Українською мовою Новости Союза Ювелиров Украины в формате RSS на русском языке


© 2008-2012 www.juvelir.org.ua
created by ZAP