ГоловнаВибранеНаписати листа
 
  ГОЛОВНІ НОВИНИ  
головна новини

23 грудня 2014
Про введення спеціального збору за виготовлення ювелірних виробів у проекті податкової реформи

Шановні учасники ювелірного ринку!

У проекті Закону України від 22.12.2014 р. №1578 «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (щодо податкової реформи) містяться норми, якими запропоновано замість діючого збору на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з торгівлі ювелірними виробами із золота (крім обручок), платини і дорогоцінного каміння запровадити збір на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, який будуть сплачувати фізичні особи та суб`єкти господарювання, які подають ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів на клеймування державним пробірним клеймом до казенних підприємств пробірного контролю.

Ставка збору вдвічі підвищується та становитиме 10%. Об`єктом оподаткування визначається вартість основного дорогоцінного металу (золото, срібло, платина, паладій), у перерахунку на вагу чистого металу, що міститься у сплаві, з якого виготовлено ювелірний чи побутовий виріб, визначена за офіційним курсом Національного банку України на банківські метали на час подання платником збору ювелірних та побутових виробів на клеймування до казенного підприємства пробірного контролю. Розширюється база оподаткування – збір сплачуватиметься при поданні на клеймування виробів зі срібла, а також виробів, виготовлених з давальницької сировини.

Передбачається, що Мінфін забезпечуватиме організацію сплати (утримання) цього спеціального збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, а Державна фіскальна служба здійснюватиме контроль за його сплатою (утриманням).

Представники Мінфіну наголошують на суттєвих, на їхню думку, моментах щодо запровадження такого збору на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування:

1) збір сплачуватиметься одноразово, а не на всіх стадіях реалізації (виготовлювач – оптовик – роздрібний торговець) ювелірних виробів, як передбачено законом зараз, адже норми закону на даний час поширюються як на оптову, так і на роздрібну торгівлю;

2) об`єктом оподаткування є не вартість, а у сфері роздрібної торгівлі - ціна ювелірних виробів з золота (крім обручок), платини та дорогоцінного каміння, а вартість основного дорогоцінного металу (золото, срібло, платина, паладій), у перерахунку на вагу чистого металу, що міститься у сплаві, з якого виготовлено ювелірний чи побутовий виріб, визначена за офіційним курсом Національного банку України;

3) сфера роздрібної торгівлі ювелірними виробами звільняється від обов`язку сплати цього збору та подання звітності до Пенсійного фонду;

4) Пенсійний фонд не проводитиме перевірок учасників ювелірного ринку (щоправда, Пенсійний фонд у процесі адміністративної реформи взагалі втратив контрольні функції);

5) збір сплачуватиметься разом з оплатою випробування та клеймування державним пробірним клеймом. Імовірно, казенні підприємства пробірного контролю виконуватимуть функцію податкового агента щодо утримання цього збору.

Союз ювелірів України вважає, що запровадження збору з подання ювелірних виробів на клеймування до казенних підприємств пробірного контролю призведе до нищівних наслідків для вітчизняної ювелірної галузі.

У 2013 році 91% ювелірних виробів, отриманих казенними підприємствами пробірного контролю для випробування та клеймування, надійшов від вітчизняних виготовлювачів ювелірних виробів. Таким чином, новація Мінфіну щодо запровадження нового збору є нічим іншим, як спробою встановлення збору за виготовлення ювелірних виробів, чого немає в жодній країні світу. Адже цей збір справлятиметься не під час реалізації готової продукції - ювелірних виробів, а в процесі їх виготовлення. Оскільки ювелірні вироби вітчизняного виробництва подаються на клеймування, як правило, у стані готовності 70-80%.

Збільшення ставки збору вдвічі – з 5% до 10% - є необґрунтованим і спричинить надмірне навантаження зі сплати податків і зборів на вітчизняних виготовлювачів ювелірних виробів.

Таким чином, запровадження збору на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з подання ювелірних виробів на клеймування до казенних підприємств пробірного контролю:


1) Спрямоване не на підтримку вітчизняного виробника, а навпаки – на підрив його конкурентоздатності та знищення, оскільки призведе до вимивання обігових коштів вітчизняних виробників ювелірної продукції у великих обсягах, зробить неконкурентоздатними послуги з виготовлення ювелірних виробів за індивідуальним замовленням з матеріалів замовника, які надаються здебільшого суб`єктами малого підприємництва; спричинить подальше скорочення обсягів ювелірного виробництва внаслідок зростання споживчих цін на готову продукцію.


2) Суперечить природі виникнення зобов`язань з податків і зборів, оскільки збір сплачуватиметься в процесі виробництва ювелірної продукції, принципам соціальної справедливості та нейтральності оподаткування, і негативно впливає на конкурентоздатність вітчизняної ювелірної галузі.


3) Призведе до масового поширення на ринку виробів з відбитками підробленого пробірного клейма, яке буде наноситися невідомо ким, без утримання збору. Для учасників ювелірного ринку та споживачів ювелірної продукції державне пробірне клеймо – це не символ сплати певних податків або зборів, а знак якості, що підтверджує цінність сплаву дорогоцінного металу, з якого виготовлений виріб, та його відповідність установленим пробам. За останні 15 років Державі вдалося майже повністю знищити розповсюдження виробів з підробленим пробірним клеймом, відсоток підробок на ринку, за даними Державної пробірної служби, не перевищує 0,0137%. Поширення підроблених пробірних клейм підірве довіру споживачів, а значить, довіру до вітчизняних виготовлювачів ювелірних виробів. Державна фіскальна служба, як контролюючий орган, не має повноважень і компетенції виявляти на ринку вироби з відбитками підроблених пробірних клейм.


4) Не було обговорене з громадськістю та розроблялося непрозоро в закритому режимі. 13.12.2014 р. Мінфін презентував проект податкової реформи без норм щодо запровадження цього збору. Про нього стало відомо тільки 23 грудня, коли був опублікований проект Закону України від 22.12.2014 р. №1578 «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (щодо податкової реформи).

Вітчизняна ювелірна галузь, яка має власне багатовікове історичне коріння і яка впродовж останніх 23 років динамічно розвивалася у сфері розвитку технологій, дизайну, маркетингу, розроблення регіональних ринків, виступає проти запровадження цього збору.

У зв`язку з цим Союз ювелірів України вимагає з проекту Закону України від 22.12.2014 р. №1578«Про внесення змін до Податкового кодексу України» (щодо податкової реформи) норми щодо запровадження збору на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з подання ювелірних виробів на клеймування до казенних підприємств пробірного контролю – виключити.. А саме:

Зміст положення (норми) чинного законодавства Зміст відповідного положення (норми) проекту акта
Бюджетний кодекс України

Стаття 29. Склад доходів Державного бюджету України

2. До доходів загального фонду Державного бюджету України (з урахуванням особливостей, визначених пунктом 1 частини другої статті 671 цього Кодексу) належать:

...

Стаття 29. Склад доходів Державного бюджету України

2. До доходів загального фонду Державного бюджету України (з урахуванням особливостей, визначених пунктом 1 частини другої статті 671 цього Кодексу) належать:

...

Стор. 445 порівняльної таблиці

51) збори на обов’язкове державне пенсійне страхування, що відповідно до закону сплачуються при торгівлі ювелірними виробами із золота (крім обручок), платини і дорогоцінного каміння та під час набуття права власності на легкові автомобілі, з операцій придбавання (купівлі-продажу) нерухомого майна, з користування та надання послуг стільникового рухомого зв’язку;

Стор. 445 порівняльної таблиці

51) збори на обов’язкове державне пенсійне страхування, що відповідно до закону сплачуються з операцій з купівлі іноземної валюти в готівковій формі, при поданні ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів на клеймування державним пробірним клеймом до казенних підприємств пробірного контролю та під час набуття права власності на легкові автомобілі, з операцій придбавання (купівлі-продажу) нерухомого майна, з користування та надання послуг стільникового рухомого зв’язку;

Закон України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування»

Стаття 1. Платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є:

...

Стаття 1. Платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є:

...

Стор. 455-456 порівняльної таблиці

6) суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють торгівлю ювелірними виробами із золота (крім обручок), платини і дорогоцінного каміння;

Стор. 455-456 порівняльної таблиці

6) фізичні особи та суб'єкти господарювання, які подають ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів на клеймування державним пробірним клеймом до казенних підприємств пробірного контролю;

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, забезпечує організацію сплати (утримання) збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при здійсненні казенними підприємствами пробірного контролю клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, поданих фізичними особами та суб'єктами господарювання, у безготівковій та/або готівковій формі.

Центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, здійснює контроль за сплатою (утриманням) збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при здійсненні казенними підприємствами пробірного контролю клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, поданих фізичними особами та суб'єктами господарювання, у безготівковій та/або готівковій формі.

Казенні підприємства пробірного контролю подають до 20 числа місяця, що настає за звітним, до органів Пенсійного фонду України звіт про нарахування (утримання) та сплату збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при здійсненні клеймування виробів державним пробірним клеймом у порядку та за формою, визначеними Кабінетом Міністрів України;

Стаття 2. Об'єктом оподаткування є:

...

Стаття 2. Об'єктом оподаткування є:

...

Стор. 457 порівняльної таблиці

5) для платників збору, визначених пунктом 6 статті 1 цього Закону, - вартість реалізованих ювелірних виробів із золота (крім обручок), платини і дорогоцінного каміння;

Стор. 457 порівняльної таблиці

5) для платників збору, визначених пунктом 6 статті 1 цього Закону, - вартість основного дорогоцінного металу (золото, срібло, платина, паладій), у перерахунку на вагу чистого металу, що міститься у сплаві, з якого виготовлено ювелірний чи побутовий виріб, визначена за офіційним курсом Національного банку України на банківські метали на час подання платником збору ювелірних та побутових виробів на клеймування до казенного підприємства пробірного контролю;

Стаття 4. На обов'язкове державне пенсійне страхування встановлюються ставки збору в таких розмірах:

...

Стаття 4. На обов'язкове державне пенсійне страхування встановлюються ставки збору в таких розмірах:

...

Стор. 458 порівняльної таблиці

7) для платників збору, визначених пунктом 6 статті 1 цього Закону, - 5 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного пунктом 5 статті 2 цього Закону;

Стор. 458 порівняльної таблиці

7) для платників збору, визначених пунктом 6 статті 1 цього Закону, - 10,0 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного пунктом 5 статті 2 цього Закону;




    

Перерахувати кошти до Союзу ювелірів України






Професійна фотозйомка ювелірних виробів

  Опитування  


  Події в Україні та світі  


  АРХIВ НОВИН  

2017

лютий березень квітень жовтень
2016

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень
2015

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2014

січень березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2013

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2012

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень жовтень листопад грудень
2011

січень березень квітень травень серпень вересень жовтень листопад грудень
2010

січень лютий березень травень червень липень вересень жовтень листопад грудень
2009

січень лютий березень квітень травень червень липень серпень вересень листопад грудень
2008

січень квітень травень липень серпень жовтень листопад грудень
Новини Союзу Ювелірів України у форматі RSS Українською мовою Новости Союза Ювелиров Украины в формате RSS на русском языке


© 2008-2012 www.juvelir.org.ua
created by ZAP